ادامه راه خون شهدای کازرون
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
تبلیغات
شهدای کازرون
ارتباط با مدیر
نام :
ایمیل:
موضوع:
پیغام :
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 280
بازدید کل : 76179
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

ابزار های وب مذهبی رایگان شهدای کازرون


ابزار مذهبی وبلاگ شهدای کازرون
شهدای کازرون مرجع قالب های مذهبی رایگان توضیح توضیح توضیح توضیح
محل تبلیغات شما
مأموریت سختی که هیچ داوطلبی نداشت!‏
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 4 اسفند 1393 |
مأموریت سختی که هیچ داوطلبی نداشت!‏

همه به زمین خیره شده بودند؛ به چشمان فرمانده نگاه نمی‌کردند، مبادا یکی از آنها را برای آن مأموریت سخت انتخاب کند. چون شاگردانی که خود را از تیررس نگاه معلم مخفی کنند، مبادا آنهاراپای تخته سیاه بخواهد.



میان یک دسته ویژه شناسایی از نیروی داوطلب که غرق در تجهیزات بودند، یک نفر داوطلب برای انجام آن مأموریت نبود؛ فرمانده که با موفقیت عملیات شناسایی را انجام داده بود وسط نخلستان نزدیک خط دشمن ستون گشتی شناسایی رانگه داشت، اما مستأصل فقط وقت را ازدست می‌داد؛ آخرین اشعه‌های نور مُنور از روی کلاه‌های آهنی محو و همه‌جا تاریک شد.

دیگر آن اطاعتِ روزهای اول عملیات را در بچه‌ها نمی‌دید، هرکدام به بهانه‌ای از زیربار مأموریت شانه خالی می‌کردند، می‌خواست دیگری داوطلب شود؛ فرمانده به ناچار برای آخرین بار با آنها اتمام حُجت کرد گفت:

-برادرها نمی‌خوام خودم انتخاب کنم یکی از شما باید داوطلب این مأموریت باشه.

از سنگ صدا در می‌آمد، از آنها نه. از آن همه بلبل زبانی، شوخی‌های گذشته خبری نبود، دسته جمعی با سرسختی در برابر فرمانده  تَمرد می‌کردند.

فرمانده همه را از نظر گذراند، چقدر همه را دوست داشت حیف باید یکی را انتخاب می‌کرد. پیرمردی که سعی می‌کرد پشت دیگری مخفی شود را صدا زد گفت:
شهدای کازرون

برچسب‌ها: ماموریت , معلم , عملیات شناسایی, رزمنده , پلاک شناسایی , ,
گذری بر عملیات کربلای چهار
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در شنبه 6 دی 1393 |

گذری بر عملیات کربلای چهار

عملیات کربلای 4 با هدف تصرف ابوالخصیب و محاصره نیروهای مستقر در شبه جزیره فاو و تهدید بصره از جنوب؛ با رمز «یا محمد(صلی ا... علیه و آله)» انجام شد. با پیروزی در این عملیات شبه جزیره فاو کاملا آزاد شده و موقعیت ایران در خلیج فارس بیش از پیش تقویت می‌شد. 

 

 شهدای کازرون، در ابتدا سپاه تمایل داشت این عملیات بلافاصله پس از والفجر 8 انجام شود، ولی عملا به دلیل عدم آمادگی نیروها میسر نشد. از طرف دیگر سپاه درخواست 1500 گردان برای اجرای تضمین شده عملیات داشت که در این مورد هم به تنها 300 گردان بسنده کرد.

 

درباره اهمیت این عملیات، همین بس که سال 65 را به سال سرنوشت جنگ نام‌گذاری کرده و این عملیات را عملیات سرنوشت می‌خواندند که در صورت پیروزی، ایران می‌توانست از راه دیپلماسی به جنگ پایان داده و صدام را ساقط نماید.

 

با شروع عملیات مشخص شد که دشمن از طرح عملیات خودی آگاه بوده و با آمادگی و هوشیاری کامل مهم‌ترین معبر عملیاتی یعنی معبر کم عرض آبی «ام الرصاص» (تنگه هرمز) را مسدود کرده است و در نتیجه با وجود برخی پیش‌روی‌ها، ایران از رسیدن به اهداف خود بازماند.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: کربلای چهار , شهدای کازرون , لشکر19فجر , لشکر33 المهدی , جزیره فاو , بصره , خلیج فارس ,
مسافران ملکوت بیادکربلائیان کربلای 4
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در جمعه 5 دی 1393 |
مسافران ملکوت بیادکربلائیان کربلای 4

هیهات که دیگر چنین مردانی نیستند و یا اگر هم صاحب دردی از آن شب طوفانی باقی مانده، در میان جنازه های باد کرده از گناه و فروشندگان خدا گم شده اند. دوستان من! از وادی اروند سر بر آورید و به دوستان و همسنگران خود بنگرید.

 

 شهدای کازرون، سجده می کنم بر پروردگارتان برتمام بزرگیتان و اخلاصتان. سلام می کنم بر شما که ملکوت شدید. شما که عاشقانه سرود شهادت را خواندید و پا به منطقه ملکوت گذاشتید و از شط عشق و شهادت با قایقی که به دست فرشتگان الهی هدایت می شد گذشتید. شمایی که قبل از در خون غلطیدنتان کشتگانی بودید که بی خون بر خاک فرو افتادید و این کشتن زنده کردن است به دم حقیقی که دم عشق حیات است. شما که حلاج وار به سوی دار اناالحق شتافتید و در میدان وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ پیشتاز بودید.

آه که این إِنِّی رَأَیْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَیْتُهُمْ لِی سَاجِدِینَ در شان همه ی عاشقان آمده و ما یوسفان افتاده در چاهیم و از قافله عاشورائیان کربلای چهار جا مانده.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهدای کازرون, کربلای چهار, گردان فجر, عملیات کربلای چهار,
شهید قاسم زارع فرمانده ای که در دفاع از اسلام جان خویش را فدا کرد
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 30 شهريور 1393 |
شهید قاسم زارع فرمانده ای که در دفاع از اسلام جان خویش را فدا کرد

بسیج مستضعفین، شهدای بیشماری را تقدیم آرمان های مقدس نظام اسلامی کرده که در این میان می توان به بسیجی شهید «قاسم زارع» اشاره کرد. او که با کمک دیگر نیروهای بسیجی به مقابله با پاتک دشمن درآمد و جان خویش را فدای اسلام و میهن اسلامی نمود.

 

شهدای کازرون، شهید «قاسم زارع» اول مهرماه 1366 در حالی که (در جبهه شلمچه) با کمک نیروهایی که فرمانده ایی آنان را بر عهده داشت به یاری دیگر همرزمان خویش شتافت و به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت را مردانه سر کشید.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهید , قاسم زارع , فرمانده , اسلام, عملیات بدر , والفجرهشت , کربلای 4 و 5 ,
نصرالله افشاری: شهیدی که حضور در عملیات را مهمتر از دیدن پسر تازه متولد شده اش دانست
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در جمعه 14 شهريور 1393 |

نصرالله افشاری: شهیدی که حضور در عملیات را مهمتر از دیدن پسر تازه متولد شده اش دانست

اری نصرالله افشاری (آرپی جی زن گردان فجر) در همان شب هنگام عبور از اروندرود خروشان وحشی در عملیات کربلای چهار به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت در راه خدا بود رسید و دیدار فرزند تازه متولد شده خویش را به قیامت گذاشت.

 

 شهدای کازرون، بعد از آن همهمه، دستور آماده حرکت و انجام عملیات داه شد. تجهیزاتم را به بدن حمایل کرده وبه سراغ عده ای از همرزمان رفتم تا خداحافظی کنم. با اولین فردی که روبرو شدم نصراله افشاری بود وی که آماده رزم بود صدایم کرد و گفت: حسین چطوری؟

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهیدنصرالله افشاری, عملیات کربلای چهار, آرپی جی زن گردان فجر, عملیات آخر,
خاکی پوش آسمانی: شهید غلامرضا پهلوانی
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 3 شهريور 1393 |
خاکی پوش آسمانی: شهید غلامرضا پهلوانی

باید برای غریب ترین زخم روزگار گریست. برای معصوم ترین حقیقت تاریخ گریه كرد .برای غریبی خدا در جهان ظالم برای آنان كه جهان خویش را به رنگ موهوم شب الوده تباه كردند اما دریغ كه شادمانی حقیقت جوی والا به اندوه بدل شود.

 

 شهدای کازرون، وقتی خود را بودن خویش را پیش خدا ذبح  می كنیم شادمانی و خورسندی وجودت را میان شانه های موج خویش می گیرد و ترا از عشق امید و رضایت می اكند

بچه های ما در كربلاهای مكرر مفاهیم ژرفی چون هجرت. حسرت و پرواز را معنا كردند آنها نمونه های وارسته و برجسته آفرینش بودند. مردان خداجوی طوفانی. دریادلان سبز مرغان دریایی سرگردان در بیكرانگی اسمان وحدت شگفتا صبوری كه چشمهایشان داشت. شگفتا حماسه ها كه در دستانشان بود رونق افزای خاطره های سپید اسمانند و مجلس افروز بزم حضورهماره فرشتگان .

شهدای کازرون

برچسب‌ها: خاکی پوش ،آسمانی ،شهید ،غلامرضاپهلوانی ،شهدای کازرون ،پیروزی انقلاب ، ,
چه کسی «قاسم سلیمانی» را از محاصره‌ی دشمن نجات داد؟
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 20 مرداد 1393 |

چه کسی «قاسم سلیمانی» را از محاصره‌ی دشمن نجات داد؟

«قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر 41 ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم به قرارگاه می‌گوید: «عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... دیدار به قیامت!»


شهدای کازرون، در عملیات کربلای 5، «قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر 41 ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم همراه با داد و فریاد به قرارگاه می‌گوید: «عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... بعید می‌دونم کسی از ما زنده بمونه... دیدار به قیامت!». سردار اسدی فرمانده لشکر المهدی در محور کناری لشکر ثارالله بی سیم را برمی‌دارد و می‌گوید: «قاسم! قاسم! جعفر!» جواب می‌دهد: «جعفر به گوشم!» می‌گوید: «اشلو رو برات می‌فرستم.» جواب می‌دهد:«هر کاری می‌کنی زودتر جعفر جان!

شهدای کازرون

برچسب‌ها: قاسم سلیمانی ،سرداراسدی ،مرتضی جاویدی ،اشلو ،گردان فجر ،لشکر33المهدی ،,
وقتی شهید ستاری و یارانش نزد شهدای احد می روند
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 16 تير 1393 |

وقتی شهید ستاری و یارانش نزد شهدای احد می روند

شب قبل از شهادت ستاری و همراهانش برادر شهیدم در عالم خواب به من گفت: در حال استقبال از میهمانانی هستم که نزد شهدای احد می روند.



ˈمریم یزدان پرستˈ خواهر شهید ˈسعید یزدان پرستˈ در خاطره خود که در کتاب ˈ لحظه های آسمانیˈ (دفتر اول) نگاشته شده است، نقل می کند: شب قبل از شهادت شهید ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و همراهان، حدود ساعت 2 نیمه شب بود که در خواب عده زیادی را در حال حرکت دیدم.

در میان آنها برادرم سعید که در منطقه فکه با شهید ˈسید مرتضی آوینیˈ به درجه والای شهادت رسیده بود، دیده می شد.

برادرم ، شهید آوینی و چند نفر دیگر شنل های سبز رنگ زیبایی بر دوش داشتند و بر روی سرشان نیم تاجی دیده می شد.

روز بود و آنها در حال حرکت، هر چه برادرم سعید را صدا می زدم، جواب نمی داد و توجهی نمی کرد.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهیدستاری, مریم یزدان پرست, خواهرشهید, لحظه های آسمانی, ارتش جمهوری اسلامی,
گزارش تصویری ،لحظه پرواز ،دانش آموختگان ،دانشگاه عشق ،فیض شهادت ،ایثار ،
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 24 فروردين 1393 |

گزارش تصویری از لحظه پرواز دانش‌آموختگان دانشگاه عشق

هرگز گمان مبر كسانى كه در راه خدا كشته شدند مرده‏‌اند، بلكه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏‌شوند. برخی مومنان، بزرگ مردانی هستند



که به عهد و پیمانی که با خدا بسته‌اند وفا‌دار بوده و بر آن عهد ایستادگی کردند تا در راه خدا شهید شدند و برخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کرده و عهد خود را تغییر ندادند؛ تا آنکه خدا آن مردان راستگوی و با وفا را از صدق ایمانشان پاداش نیکو بخشد. (برگرفته از آیات 23 و 24 سوره احزاب)

شهادت نعمتی است که لازمه تحقق آن تحمل شرایط سخت و طاقت فرسایی همچون از خود گذشتگی، ایثار و از منافع دنیوی گذشتن با هدف رسیدن به هدف بالاتر است که این کار هر مدعی نیست.
 
 
شهدای کازرون

برچسب‌ها: گزارش تصویری , لحظه پرواز , دانش آموختگان , دانشگاه عشق , فیض شهادت , ایثار , ,
طراح بازوبند لشکر ۲۷ که بود+تصویر
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 17 فروردين 1393 |

طراح بازوبند لشکر ۲۷ که بود+تصویر

احمد متوسلیان طی دستوری از مسئول واحد روابط عمومی و تبلیغات تیپ ۲۷ خواست بازوبندی منقش به آرم تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) را طراحی کنند.



با اینکه جنگ بود، هنر نیز در این مقطع بروز و ظهور داشت؛ یکی از این هنرها، طراحی بازوبند لشکر 27 پیش از عملیات فتح مبین بود؛ روایت این خلاقیت را به نقل از «بهار 82» در ادامه می‌خوانیم:

شهدای کازرون

برچسب‌ها: طراح, بازوبند, لشکر, تصویر, محمدرسول الله,
چرا به جبهه آمدی؟
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در شنبه 16 فروردين 1393 |
چرا به جبهه آمدی؟

یکی از آنها که بسیار نوجوان بود، نظرم را جلب کرد. اشاره کردم به کنارم بیاید. چهره‌اش به نظرم آشنا آمد. از اسم و محل زندگی‌اش پرسیدم، نشانی محلی را داد که یک کوچه پایین‌تر در خانه‌ای مستأجر بودم. پرسیدم: «چرا به جبهه آمده‌ای؟»



در عملیات خیبر هم همانند دیگر عملیات‌های دوران دفاع مقدس، نیروهای متخصص و فنی هوانیروز نقش بسیار بالایی داشتند. آمار بالای این نیروها و حضور پررنگ آنها در تعمیرات و مهمات‌گذاری انواع بالگردها، سند دیگری از فعالیت‌های درخشان آنها در جنگ می‌باشد. شرکت و حضور متخصصین تعمیرات بالگرد در رده‌های مختلف مثل رادیو و موتور و هیدرولیک و بدنه و مهمات و عمومی و الکتریک و بازرس فنی و سرپرست خط پرواز و کروچیف و ده‌ها تخصص دیگر، باعث می‌شدند که مشکل‌ترین تعمیرات در هر یک از قسمت‌های بالگرد، در منطقه انجام شود و هیچ بالگردی، زمین‌گیر نشود. یکی از این نیروها، ذوالفقار بابایی در تخصص کروچیف بود که قسمتی از خاطرات او را در عملیات بزرگ خیبر می‌خوانیم
 
شهدای کازرون

برچسب‌ها: جبهه , عملیات , خیبر , بیت المقدس , فتح خرمشهر , ,
اطلاعات- عملیات چشم فرماندهی در میدان جنگ
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 12 فروردين 1393 |
اطلاعات- عملیات چشم فرماندهی در میدان جنگ

شهید باقری از ابتدای ورودش به منطقه جنوب (اهواز) در پایگاه منتظران شهادت به منظور دستیابی به اطلاعات مناسب از موقعیت دشمن، به جمع‌آوری نقشه‌ها و پیاده کردن وضعیت مناطق عملیاتی روی آن‌ها اقدام کرد و با این تلاش او اطلاعات چشم فرماندهی در میدان جنگ شد و یکی از ضعف‌های بزرگ (نداشتن اطلاع از وضعیت دشمن ) برطرف شد.



شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) در 25 اسفند 1334 مصادف با سالروز میلاد امام حسین(ع) در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حوالی میدان خراسان تهران چشم به جهان گشود. والدینش به عشق و محبت اباعبدالله‌الحسین(ع) نام "غلامحسین" را بر او نهادند. پدرش که در تربیت وی جدیت زیادی داشت از همان طفولیت او را با خود به مسجد و هیأت و مراسم عزاداری سرور شهیدان می‌برد. این حضور معنوی باعث شد که او در آن ایام عضو فعال و مؤثر هیأت نوباوگان محبان‌الحسین(ع) شود.
 
شهدای کازرون

برچسب‌ها: اطلاعات , عملیات , جنگ , شهید , فرماندهی , میدان جنگ , ,
"والفجر مقدماتی" ارتفاعات میشداغ حدفاصل فکه تا چزابه
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 4 فروردين 1393 |

"والفجر مقدماتی" ارتفاعات میشداغ حدفاصل فکه تا چزابه

در عملیات والفجر مقدماتی از آن جایی که فرماندهان جنگ ناگزیر بودند در مقابل تجهیزات برتر عراق، زمین سخت را گزینش کرده و درگیری در وضعیت دشوار را به دشمن تحمل کنند، منطقه رملی غرب ارتفاعات میشداغ حدفاصل فکه تا چزابه برای انجام این عملیات سرنوشت ساز انتخاب شد.

شهدای کازرون، در حالی که عدم موفقیت در عملیات رمضان، دورنمای پیشروی در شرق بصره را دور از دسترس نشان می داد، پیروزی در عملیات محرم و تسلط بر زمین های تخت استان میسان، دستیابی به شهر العماره عراق  که به عنوان تهدید هم زمان علیه دو شهر بصره و بغداد محسوب می شد را امکان پذیر کرده بود.

از آن جایی که فرماندهان جنگ ناگزیر بودند در مقابل تجهیزات برتر عراق، زمین سخت را گزینش کرده و درگیری در وضعیت دشوار را به دشمن تحمل کنند، منطقه رملی غرب ارتفاعات میشداغ  حدفاصل فکه تا چزابه برای انجام عملیات سرنوشت ساز والفجر انتخاب گردید.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: عمایات, والفجریک, والفجرمقدماتی, عراق, عملیات رمضان,
حتماً شهید می‌شوی!
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در جمعه 1 فروردين 1393 |
حتماً شهید می‌شوی!

حاج بصیر همیشه بیم داشت كه مبادا به درجه شهادت نایل نشود. روزی عنوان كرد دیگر بیمی از شهادت ندارم و خیالم راحت شده است و حالا هر چه زودتر شهید شوم بهتر است. گفتم: «قضیه چیست شما تاكنون دلواپس شهادت بودید؟»

 

شهدای کازرون، سردار رشید اسلام شهید "حاج حسین بصیر" قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در شب شام غریبان سال ۱۳۲۲ در شهرستان فریدون‌کنار دیده به جهان گشود. از همان کودکی علاقه خاصی به مسائل مذهبی داشت و طی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشاغل گوناگونی را تجربه کرد. در همین سال‌ها همگام با روحانیت به رهبری حضرت امام(ره) به پا خاست و در رسوایی جنایت‌های رژیم منفور پهلوی نقش ارزنده‌ای ایفا كرد؛ به همین خاطر باشگاه خبرنگاران برای حفظ یاد و خاطره آن شهید والامقام گوشه‌هایی از خاطرات این شهید را منتشر می‌کند.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهید ،حاج بصیر ،لشکر25کربلا ،شام غریبان ،فریدون کنار ، ,
قرار بود در خیبر پیروز شویم ولی سقوط کردیم
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 25 اسفند 1392 |
قرار بود در خیبر پیروز شویم ولی سقوط کردیم

فشار آب آنقدر شدید بود که مانع می‌شد دهانم را برای فریاد زدن و کمک خواستن باز کنم. یک لحظه تصاویر همسر و دو فرزند خردسالم مقابل چشمانم ظاهر شد و نگرانی به دلم افتاد که بعد از من چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد...

 

شهدای کازرون، منطقه استقرار ما در عملیات خیبر، ناحیه‌ای به نام جفیر در جنوب کشور بود. تا چشم کار می‌کرد. گذشته از بالگردهای چند پایگاه هوانیروز، تعدادی از بالگردهای نیروی هوایی و دریایی هم برای عملیات خیبر پیش‌بینی شده بودند. سومین روز استقرار بود که بارش باران شروع شد. تجربه باران‌های موقت؛ اما سیل‌آسای جنوب را در ماموریت‌های قبل داشتیم. ابتدا به صورت آرام بود؛ اما یکباره چنان شدت پیدا کرد و قطره‌های آن درشت شدند که اگر مدت بارش از بیست دقیقه به سی دقیقه طول می‌کشید، منطقه جفیر برای همیشه تبدیل به یک دریاچه می‌شد. در آن بیست دقیقه، چنان بغض آسمان ترکید و به قول معروف دم اسبی بارید که به فاصله کوتاهی تا کمر در داخل آب بودیم. وضعیت آنقدر بحرانی شد که مجبور شدند از تعدادی قایق برای تردد نیروها و اتفاقات احتمالی استفاده کنند. سنگرها بدون استثنا در داخل آب مدفون و چادرها سرنگون شدند. در بعضی نقاط که ارتفاع زمین بالاتر بود، بچه‌ها وسایل را مانند کوه روی هم چیده و بالای آنها نشسته بودند. آن باران با همان سرعت که بارید، با همان سرعت هم قطع شد و آب فروکش کرد و به زمین فرو رفت. مشکل بعدی گل و لای زمین بود که تا دو سه ساعت قادر به راه رفتن و تردد نبودیم که آن هم با تابش خورشید سوزان جنوب خشک و برطرف شد. اگر وسائل و لباس‌ها و پتوها و چادرهای خیس برایمان نمانده بودند، هیچ‌کس باور نمی‌کرد که چنان بارانی لحظاتی قبل در جفیر باریده و همه را زمین‌گیر کرده بود.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: خیبر ،عملیات ،پیروز ،سقوط ،هوانیروز ، ,
چراغ‌هایتان را خاموش کنید!
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 20 اسفند 1392 |
چراغ‌هایتان را خاموش کنید!

مسیری را با چراغ‌های سفید و قرمز برای رفت و بازگشت ما تعیین کرده بودند. در زمان رفت مواجه با چراغ‌های قرمز و در بازگشت چراغ‌هایی با نور سفید می‌دیدیم. آن چراغ‌ها راهنمای خوبی برای پروازهای ما بودند.

 

شهدای کازرون، عملیات خیبر در زمستان سال 62 آغاز شد. در این عملیات بود که عراق برای اولین بار از بمب شیمیایی استفاده کرد و بسیاری از رزمندگان ما را مجروح کرد. مطلب پیش رو خاطره خلبان هوانیروز سرهنگ حبیب الله ملکوتی خواه است از این عملیات که می‌گوید:

شهدای کازرون

برچسب‌ها: چراغ ها ،روشن ،عملیات ،خیبر ،عراق ،,
اکیپ شناسایی تیپ ۲۷ چگونه تشکیل شد
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در شنبه 17 اسفند 1392 |
اکیپ شناسایی تیپ ۲۷ چگونه تشکیل شد

پس از گرفتن مسئولیت محور شناسایی می‌خواستم با حاج احمد صحبت کنم تا مرا معاف کند اما محمود گفت: «اصلاً این کار را نکن، طفلکی احمد همین حالا هم دارد زیر فشار سنگین کاری لِه می‌شود. رعایت حال او را بکن دیگر حسین جان».

 

شهدای کازرون، بر اساس توافقات به عمل آمده میان متوسلیان و شهبازی و همت، قرار شد نیروهای اطلاعاتی اعزامی از سپاه پاوه، زیر نظر همت و با مسئولیت اسماعیل قهرمانی و همرزمان او در منطقه شاوریه عهده‌دار کار شناسایی شوند و عناصر اطلاعاتی اعزامی از سپاه همدان و جبهه قراویز نیز، زیر نظر محمود شهبازی و با مسئولیت حسین همدانی و یاران او، وظیفه شناسایی محورهای تپّه چشمه و بلتا را بر عهده گیرند.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: اکیپ ،شناسایی ،تیپ27 ،حاج احمدمتوسلیان ،شهیدهمت ، ,
چِک بعد از عملیات
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 13 اسفند 1392 |
چِک بعد از عملیات

فرماندهان به جمع ما آمدند تا از عبدالله تقدیر کنند؛ یکی از آقایان چکی به سمت عبدالله گرفت اما او قبول نکرد، هر چه محسن رضایی و صیاد شیرازی به او اصرار کردند عبدالله امتناع کرد و گفت: «این مبلغ را بریزید به حساب جنگ».

 

شهدای کازرون، برای بزرگترین‌ کارهایی که انجام می‌دادند، توقع کوچکترین تشویق را هم نداشتند؛ چون هم جان و هم مال‌شان را برای حفظ نظام در مقابل حملات استکبار در طبق اخلاص گذاشته بودند.

روایتی که در ادامه می‌خوانیم، از سرهنگ خلبان «علیرضا سالاری»  در کتاب «ابر و آهن» است که در این بخش به شجاعت تیزپروازان در عملیات «خیبر» و تشویقی که قرار بود به یکی از خلبانان داده شود، می‌پردازد.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: چک ،عملیات ،صیادشیرازی ،عملیات خیبر ،تیزپروازان ، ,
دست پدر در دست پسر، اما سرش جدا شده بود
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در پنج شنبه 8 اسفند 1392 |

دست پدر در دست پسر، اما سرش جدا شده بود

یک روز در اهواز پدر و پسری را دیدم که دستشان در دست هم بود و کنار جاده حرکت می‌کردند. ناگهان بر اثر اصابت راکت، سر پدر از بدنش جدا شد اما هنوز دستش در دستان پسر بود و چند قدمی را بدون سر دوید و بعد به روی زمین افتاد.

 

شهدای کازرون، ایران ترابی از نیروهای امدادی دوران ۸ سال جنگ تحمیلی بیان کرد: همزمان با یورش صدام به مرزهای خوزستان در جبهه غرب حضور داشتم و ۱۹ مهرماه سال ۵۹ عازم سوسنگرد شدم. زمانی که اعلام شد در خرمشهر جنگ تن به تن آغاز شده است ما در سوسنگرد حضور داشتیم.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: دست پدر ،دست پسر ،راکت ،سرش جدا ،اهواز ، ,
تعداد نیروهای ایرانی در «خیبر» کمتر از تانک‌های عراقی بود
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 6 اسفند 1392 |

تعداد نیروهای ایرانی در «خیبر» کمتر از تانک‌های عراقی بود

نادر ادیبی گفت: روز دوم عملیات در خط، از خاکریز نگاه ‌کردم و دیدم که تعداد تانک‌های عراقی از تعداد رزمنده‌های ما بیشتر بود.

 

شهدای کازرون، سرهنگ نادر ادیبی از جانبازان دفاع مقدس و رزمندگان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) است که در عملیات خیبر حضور داشت؛ وی خاطراتی خواندنی از این عملیات دارد که در تشریح این حماسه عظیم پرداخته است.

* دشمن نمی‌خواست یک رزمنده هم در جزیره مجنون زنده بماند

لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در مرحله دوم عملیات «خیبر» به سمت جزیره مجنون حرکت کرد؛ وقتی وارد جزیره مجنون شدیم حدود 15 - 14 اسفند ماه بود. هیچ اثری از توپخانه خودمان نبود چون 14 کیلومتر پشت سر ما آب بود؛ مقدار محدودی ماشین سنگین مهمات می‌آوردند، البته شرایط سخت بود و وسایل سنگین نمی‌توانست بیاید؛ به همین دلیل ما مشکل عبور و مرور داشتیم.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: عملیات خیبر ،تانک های عراقی ،نیروهای ایرانی ،صدام ،شهیدهمت ،,
فرمانده سپاه معتقد بود در صورت پیروزی در «خیبر» جنگ را برده‌ایم
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 5 اسفند 1392 |
فرمانده سپاه معتقد بود در صورت پیروزی در «خیبر» جنگ را برده‌ایم

آقا محسن هی می‌گفت اگر به این‌جا دست پیدا کنیم، قضیه تمام است. هفت، هشت گردان همین‌طور در این قرارگاه‌ها و این عقبه‌ها راه بروند، فرماندهی عراقی‌ را مختل کنند، ما جنگ را برده‌ایم و دیگر لازم نیست بصره را بگیریم

 

شهدای کازرون، 30 سال از انجام «عملیات خیبر» در جنوب غربی ایران گذشت. «عملیات خیبر« را که در 3 اسفند 1362 توسط یگان‌های عملیاتی سپاه پاسداران انجام شد باید در زمره‌ی عملیات‌های مهم با دستاوردها و تجارب نوین در ابعاد گوناگون فرماندهی و مدیریت نظامی، عملیات آفندی، غافل‌گیری، طراحی مانور، تاکتیک‌های نوین، انعطاف‌پذیری در رزم و ... برشمرد.

آن چه خواهید خواند، گفتگویی است که پس از گذشت 11 سال از «عملیات خیبر»، در روز 10 آذر 1373  توسط سردار «حسین اردستانی» با سردار «غلامعلی رشید» (جانشین فعلی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح) انجام شده است.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: فرمانده ،سپاه ،خیبر ،بصره ،فرمانده عراقی ، ,
عملیات کربلای5 یکی از ارزنده‌ترین تجارب نظامی سپاه پاسداران
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در جمعه 2 اسفند 1392 |
عملیات کربلای5 یکی از ارزنده‌ترین تجارب نظامی سپاه پاسداران

موقعیت سیاسی و نظامی عراق تضعیف شد و در نتیجه حملات گسترده این کشور به مراکز اقتصادی، صنعتی و مسکونی ایران بار دیگر آغاز شد و اوضاع جبهه‌های نبرد به سود قوای نظامی ایران تثبیت شد و سپاه پاسداران یکی از ارزنده‌ترین تجارب نظامی خود را کسب کرد.

شهدای کازرون، فرمان آغاز درگیری در ساعت 01:35 مورخ 1365/19/19  با رمز یازهرا(س) به یگان‌های خط‌ شکن ابلاغ شد. نیروهای قرارگاه کربلا با درهم شکستن مواضع دشمن در محورهای کانال ماهی، منطقه پنج ضلعی و شلمچه درصدد برآمدند با یکدیگر الحاق کنند.

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: عملیات , کربلای5 , تجارب , سپاه , پاسداران , ,
شهیدی که بعد از ۱۶ سال پیکرش سالم برگشت
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در پنج شنبه 24 بهمن 1392 |

شهیدی که بعد از ۱۶ سال پیکرش سالم برگشت

در طول سال های دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان از نقاط مختلف روستاهای کشور عازم مناطق عملیاتی شدند، برخی بازگشتند و برخی نیز هنوز مادران منتظری را در همان روستا ها دارند که شاید در هیچ برنامه و همایش و جشنواره ای هم مورد تجلیل قرار نگرفته اند.



 شهدای کازرون، مهم نیست در برج های لوکس زندگی کنی یا در دور افتاده ترین نقطه شهر و یا حتی روستا؛ مهم نیست کدام مدرسه درس خوانده باشی؛ تفاوت با دیگران را باید در یک ایمان الهی و باور به خدا جست که گاهی آن نوجوان ساکن در روستا را راهی جبهه می کند اما دیگری جا می ماند.

در طول سال های دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان از نقاط مختلف روستاهای کشور عازم مناطق عملیاتی شدند، برخی بازگشتند و برخی نیز هنوز مادران منتظری را در همان روستا ها دارند که شاید در هیچ برنامه و همایش و جشنواره ای هم مورد تجلیل قرار نگرفته اند.حتی شاید تاکنون کاروانی از شهدای گمنام را از روستایشان عبور نداده اند تا این مادران انتظار با تصاویر فرزندانشان به دنبال تابوت به راه بیافتند.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهیدی ،پیکرش ،سالم ،دفاع مقدس ،مناطق عملیاتی ،,
در والفجر 8 چه گذشت
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 20 بهمن 1392 |
در والفجر 8 چه گذشت

در آغاز سالگرد عملیات بزرگ والفجر 8 که منجر به فتح شهر بندری و استراتیژیک فاو توسط رزمندگان اسلام گردید، سایت شهدای کازرون  اهداف و جزئیات این عملیات بزرگ را برای آگاهی شما بصورت کامل تشریح می نماید.

 

شهدای کازرون، عملیات والفجر8:

در پی فشارهای همه جانبه دشمن(پس از عملیات بدر) عملیات گسترده والفجر 8 نظر به وضعیت خاص دشمن در منطقه فاو، همچنین ژئوپولتیکی منطقه(سلطه بر خلیج فارس و همسایگی با کویت و...) در دست طراحی قرار گرفت. طراحان و دست اندرکاران سپاه پاسداران برای اجرای عملیات والفجر 8 به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی منطقه، وضعیت دشمن، وجود رودخانه اروند و...، مشکلات و معضلات عدیده ای رویا روی خود داشتند که با در نظر گرفتن ارزش نظامی و سیاسی منطقه عبور از رودخانه عریض با جزر و مد بالا، عدم هوشیاری دشمن و امکان پدافند و نگهداری منطقه، منطقه فاو را در مقایسه با سایر مناطق عملیاتی ترجیح دادند.

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: والفجر8 , عملیات , فاو , رزمندگان , عملیات بدر , خلیج فارس , کویت , ,
عقاب‌هایی که صدام را به زانو درآوردند
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در پنج شنبه 17 بهمن 1392 |
عقاب‌هایی که صدام را به زانو درآوردند

با صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای شکستن محاصره آبادان، اقدامات همه جانبه برای طرح ریزی عملیات آغاز می شود.

 

 شهدای کازرون، ماموریت‌های اکتشاف هوایی به برنامه ریزی دقیق با ترکیبی هماهنگ از هواپیماهای شکاری رهگیر، هواپیماهای سوخت رسان، ایستگاه‌های شنود و هواپیماهای شناسایی نیاز دارد تا ضمن اجرای ماموریت، سلامت پرواز هواپیماهای عکس بردار تامین و اطلاعات دشمن به صورت فیلم تحویل داده شود. انجام پرواز های شناسایی، دشمن را به مقابله تاکتیکی با استفاده از موشک‌های زمین به هوا وادار می کند که همین موضوع موجب کشف و شناسایی مواضع استتار شده دشمن می شود و در روزهای بعد هدف بمباران مستقیم هوایی و گلوله باران واحدهای توپخانه قرار می گیرد.

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: عقابها , صدام , امام خمینی , محاصره آبادان , عملیات , ,
«تولد» در 50 متری دشمن
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 6 بهمن 1392 |
«تولد» در 50 متری دشمن

شب عملیات «کربلای5»، جلال را که یکی از «لات‌«های گردان بود، صدا کردم تا با شیرین‌کاری‌هایش رزمندگان را سرگرم کند، چرا که ساعت اجرای عملیات نسبت به آنچه طرح‌ریزی شده بود به تأخیر افتاده بود. برای همین ممکن بود...

 

شهدای کازرون، جملات بالا بخشی از خاطرات محمد هادی جانشین گردان «المهدی» «لشکر10 سیدالشهدا (ع)» است. او در خاطره‌ای از نالیدن، خندیدن و رزمیدن رزمندگان در جریان عملیات «کربلای5» می‌گوید: همه به خصوص نسل جوان فکر می‌کنند که رزمندگان همگی شب‌های عملیات مفاتیح زیر بغل داشتند و هر کدام با خود و خدایشان در گوشه‌ای خلوت می کردند؛ اگر چه این مساله بخش وسیعی از اخلاق و روحیه رزمندگان را تشکیل داده بود ‌اما در شب عملیات «کربلای 5» این‌گونه نبود. در این عملیات قرار بود، گردان «المهدی»از سمت راست به «دژ شلمچه» نفوذ کند. اما عملیات نسبت به آنچه که طرح‌ریزی شده بود چند ساعت با تأخیر اجرا شد.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: 50متری ،دشمن ،المهدی ،لشکر 10 سیدالشهدا ،رزمندگان ،شلمچه ، ,
من مادر یک جنگجو هستم
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 1 بهمن 1392 |

من مادر یک جنگجو هستم

نامه یک مادر شهید به فرزندش:
مادر می‌گوید سرفرازم کردی. مادر می‌گوید من که مادر معمولی نیستم مادر یک جنگجو هستم. مادر یک رزمنده‌ام.

 

 شهدای کازرون، این نوشته یکی از نامه‌هایی است که از طرف خانم «زبیده محبی» مادر شهیدان غلامرضا و غلامحسین رضایی است که برای فرزندش نوشته شده است. مخاطب این نامه شهید غلامحسین رضایی است که بر اثر جراحت‌های جنگی جانباز شد و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به همرزمان شهیدش پیوست.


این مادر به دلیل نداشتن سواد، نمی‌توانست خودش برای فرزندانش نامه بنویسد، به همین دلیل دختر خانواده نامه‌ها را می نوشته است. و به اصرار مادر باید همان جملات و همان ادبیاتی که مادر به کار می‌برده نامه نگاشته می‌شده است.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: من مادر یک جنگجو هستم ،نامه ،مادرشهید ،رزمنده ،جانباز ، ,
عملیات کربلای ۵ چگونه تمام شد
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در شنبه 28 دی 1392 |
 عملیات کربلای ۵ چگونه تمام شد

سومین روز محاصره/۴: زمان سختی به سر آمده بود. لحظاتی بعد با کمک بچه‌ها به آن طرف خاکریز رسیدیم. پایمان به آن طرف خاکریز که رسید، روی زمین ولو شدیم. خستگی و گرسنگی مجالی نمی‌داد که با بچه‌ها خوش‌وبش کنیم.

 

شهدای کازرون، عملیات کربلای 5 یکی از بزرگترین و موفق ترین حملاتی بود که رزمندگان اسلام علیه دشمن بعثی انجام دادند. این عملیات از تاریخ 19/10/1365 آغاز و 70 روز به طول انجامید. این عملیات اگر چه به ظفر ختم شد اما شهیدان و جانبازان بسیاری را به جا گذاشت. اگر نبود رشادت رزمندگان اسلام این عملیات ها هیچ وقت به پیروزی نمی‌رسید. آنچه پیش روی شماست خاطره محمد هادی از نیروهای عمل کننده در این حمله است که لحظات سخت آن روزها را اینگونه روایت کرده است:

شهدای کازرون

برچسب‌ها: عملیات کربلای5 ،رزمندگان اسلام ،شهیدان ،جانبازان ،بعثی ها ، ,
شهدا ی کازرون در گزارش سفر مقام معظم رهبری: شلمچه چه کرده است با جوان های کازرونی!
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 22 دی 1392 |

شهدا ی کازرون در گزارش سفر مقام معظم رهبری: شلمچه چه کرده است با جوان های کازرونی!

سری به مزار نصرالله مردانی هم می‌زنیم كه در یك پارك بزرگ در كنار بلوار، آرامگاهی برای آن عزیز ساخته‌اند كه البته هنوز تمام نشده و نیمه كاره است.
در وسط آن هم سنگ قبر او دیده می‌شود.

 

 شهدای کازرون،سری می‌زنیم به گلزار شهدای كازرون كه در كنار بلوار شهید براتی و قدمگاه امامزاده سیدمحمد واقع شده است. از امامزاده زیارت می‌كنیم و قدم به گلزار شهدا می‌گذایم كه مزار شهدا در ردیف‌های منظم و در محوطه‌ای سرپوشیده قرار گرفته است. سنگ قبرها را می‌خوانم و تعجب می‌كنم. شلمچه چه كرده است با جوانهای كارزونی... شلمچه چه‌ها كرده است با جوانهای ما البته... اما اینجا از هر 3 سنگ قبر دو سنگ در شناسنامه پیشانی خود نشانی شلمچه را می‌دهند... شهدای عزیزی كه در اینجا سنگ مزارشان دیده می‌شود خونشان را در شلمچه به پای درخت اسلام فدیه كرده‌اند:‌


شهدای کازرون

برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , شهدای کازرون , شلمچه , جوان های کازرونی , گلزارشهدای کازرون , ,
72 ساعت بی خوابی رزمندگان گردان فجر و خلق حماسه ی بزرگ در کربلای پنج+ فیلم
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در جمعه 20 دی 1392 |
72 ساعت بی خوابی رزمندگان گردان فجر و خلق حماسه ی بزرگ در کربلای پنج+ فیلم

نوزده دی ماه 65 سالروز عملیات کربلای پنج در منطقه است، عملیاتی که بعد از عملیات مبهم کربلای4 نشان از توانمندی و پیروزی رزمندگان اسلام را در پی داشت.

 

 شهدای کازرون، لازم است چند روزی به عقب برگردم تا به شیوه سازماندهی و رسیدن به عملیات توضیح مختصری بدهم.

بعد از انجام عملیات کربلای 4 و شهادت عده ی کثیری از رزمندگان و دوستان و برگشت از منطقه اروند و با همراهی داغ عزیزانی که سالیان دراز با آنان مأنوس بوده و اینک در هجرانشان میسوزیم، مراسمی در نمازخانه گردان فجر لشکر المهدی(عج) برگزار شد که قرار بود من متنی را تهیه کنم؛ متنی زخمی از سوزش درون نوشتم و شهید حبیب سیاوش آنرا خواند و بازماندگان در فراق شهدا گریستند. در نمازخانه، از اشک و آه و ناله و افغان غوغایی بر پا شده بود. همه مینالیدند تازه فهمیده بودیم که آن شب بر ما چه گذشته و چه گل هایی جا گذاشته ایم و برگشته ایم. به علت کثرت شهدا، قرار شد بازماندگان چند روزی به شهر بازگردند تا از التهاب به وجود آمده در شهر کمی بکاهند. در شهر شایعه ای مبنی بر اینکه همه بچه های کازرون به شهادت رسیده اند پیچیده شده بود و شهر در سکوت و غمی بزرگ فرو رفته بود.

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: گردان فجر , عملیات , کربلای پنج , لشکر المهدی , شهدای کازرون , ,
من بهشتم؛ من شلمچه ام؛ آخر من در کربلای پنج 97 لاله کازرونی را پروراندم ؛
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در پنج شنبه 19 دی 1392 |
من بهشتم؛ من شلمچه ام؛ آخر من در کربلای پنج 97 لاله کازرونی را پروراندم ؛

بچه ها! می دانم که دوستم دارید، من هم دوستتان دارم آخر سال ها با هم بوده ایم. بعضی از شما دست، پا و چشم خود را نزدم به امانت گذاشته اید تا آن را همراه با شهدا به بهشت ببرم.

 

  می خواهم برایتان از خودم بگویم. می خواهم شما را به سوی سفری جاودانه ببرم. شما را با خود آشنا سازم. شاید مرا بشناسید و شاید اصلا نام مرا نشنیده باشید. من شهر شهیدانم. من دیار عاشقانم. من نخل های بی سرم. من سرهای بی بدن و بدن های بی سرم. من پیکرهای پاره پاره فتاده در خونم. من قطعه ای از بهشتم. من صفایم، وفایم، شهیدم، اسیرم، رفیقم، غریبم. بچه ها سال هاست تنهایم گذاشته اند. دیگر از من سراغی نمی گیرند. گردغریبی برچهره ام نشسته است. تنها مونسم کلاه آهنی سوراخ شده از تیر قناسه، جیب خشاب خالی، کلاشی زنگ زده، ماسکی بدون فیلتر، آرپی جی در گل نشسته است. 

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: من بهشتم , من شلمچه ام , کربلای پنج , 97لاله کازرونی , شهدای کازرون , ,
طلبه‌ای که کلید فتح شد+عکس
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در سه شنبه 17 دی 1392 |
طلبه‌ای که کلید فتح شد+عکس

اون روز موقع نماز ظهر و عصر کنار هم نشسته بودیم که بعد از سلام دادن نماز و وقت تقبل الله، تا دستم رو دراز کردم او دستم را به سختی فشرد که ناله‌ام بلند شد. اما به خنده گفت: نشکست که اینقدر سرو صدا می‌کنی.

 

شهدای کازرون، چند روزی بود که رفته بودیم مقر قلاجه و آماده می‌شدیم برای عملیات کربلای یک که شهید نخبه زعیم رو با لباس نظامی در حالی که یک عمامه جمع و جور رو سرش بود دیدم. او از بچه های هشتگرد بود که در حوزه علمیه قائم چیذر درس می‌خوند و اعزام گرفته و به تخریب لشگر ده‌سیدالشهدا(ع) اومد. البته در گردان ما طلبه زیاد رفت و آمد می‌کرد.

اون روز موقع نماز ظهر و عصر کنار هم نشسته بودیم که بعد از سلام دادن نماز و وقت تقبل الله، تا دستم رو دراز کردم او دستم را به سختی فشرد که ناله‌ام بلند شد. اما به خنده گفت: نشکست که اینقدر سرو صدا میکنی.

 

 

شهدای کازرون

برچسب‌ها: طلبه , کلید , فتح , کربلای یک , عملیات , لشکرسیدالشهدا , نمازظهر , ,
16 دی‌ماه سالروز حماسه هویزه و آغازی بر یک سرانجام موفق
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 16 دی 1392 |
16 دی‌ماه سالروز حماسه هویزه و آغازی بر یک سرانجام موفق

مروز ‌16 دی‌ماه سالگرد شهادت شهدای هویزه است و سرویس حماسه و دفاع مقدس شهدای کازرون مروری دارد بر این حماسه.

 

شهدای کازرون، عملیات‌ هویزه‌:

عملیات‌ هویزه‌ نقطه‌ عطفی‌ در تاریخ‌ جنگ‌ محسوب‌ می‌شود و برای‌ تبیین‌ جایگاه‌ رفیع‌ حماسه‌سازان‌ آن‌ و نقش‌آفرینی‌ برجسته‌ شهید حسین‌ علم‌الهدی‌ لازم‌ است‌ صفحات‌ تاریخ‌ جنگ‌ را ورق‌ زده‌ و به‌ تبیین‌ آن‌ بپردازیم‌.

اقدام‌های‌ مؤثر نیروهای‌ انقلابی‌ در شکستن‌ محاصره‌ سوسنگرد، توجه‌ مردم‌ و مسئولان‌ را به‌ جنگ‌ پیش‌ از پیش‌ افزایش‌ داد‌ و آنها را به‌ تعمق‌ و مقایسه‌ عملکرد نیروها در جبهه‌های‌ جنگ‌ حساس‌تر کرد.

رئیس‌ جمهور وقت‌ (بنی‌صدر) در جلسه‌ای‌ در قرارگاه‌ عملیاتی‌ جنوب‌ در روز ‌26 آذرماه‌ بر اجرای‌ یک‌ عملیات‌ آفندی‌ گسترده‌ تأکید کرد و از فرمانده‌ نیروی‌ زمینی‌ ارتش‌ خواست‌ به‌ هر ترتیبی‌ که‌ امکان‌ داشته‌ باشد چنین‌ ط‌رحی‌ را تهیه‌ و اجرا کنند.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: 16دی ،سالروزحماسه هویزه ،عملیات هویزه ،حسین علم الهدا ،بنی صدر ، ,
کشتی‌گیری که فرمانده اطلاعات عملیات شد+عکس
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 15 دی 1392 |

کشتی‌گیری که فرمانده اطلاعات عملیات شد+عکس

در حالی که طبق معمول نگاهش به جلو بود می‌گفت: «برای از بین بردن تانک‌های دشمن و زره‌پوش‌های آنها، نیازی به موشک ضد زره نمی‌بینم! با «آر.پی.جی» بهتر و مقرون به صرفه‌تر است. من «آر.پی.جی» را به موشک ضد زره ترجیح می‌دهم ...!!».

 

شهدای کازرون، سردار شهید غلامرضا کیانپور در سال 1339 در خانواده‌ای محروم از نعمات مادی، اما پارسا و دیندار در محله سرآسیاب از محلات کرج دیده به جهان گشود. او در خانواده‌ای که مهر و عطوفت در آن سرشار بود، رشد کرد و تربیت یافت. دوره ابتدایی را در دبستان «مرادیان» به پایان رساند و پس از آن جهت ادامه تحصیلات وارد مدرسه «آزادی» تهران شد و این دوره را نیز با موفقیت پشت سر نهاد. سپس وارد یکی از دبیرستان‌های کرج شد و مقطع متوسطه را نیز با نمرات عالی گذراند. او از استعداد و هوش سرشاری برخوردار بود؛ بطوری که در تمام دوران تحصیل، شاگردی موفق بود و به حسن اخلاق مشهور بود و در بیشتر مقاطع تحصیلی جزء شاگردان ممتاز محسوب می‌شد؛ در همین راستا توانست دیپلم ریاضی فیزیک و علوم تجربی را با هم کسب نماید. در حین تحصیل هیچ‌گاه از شرکت در مراسم مذهبی غفلت نکرد و همواره در کسب معارف و تقویت بنیه معنوی تلاش وافر داشت. شرکت در مراسم مذهبی و محافل دینی را بر خود فرض می‌دانست و بر آن پافشاری می‌کرد.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: کشتی گیر ،فرمانده ،اطلاعات ،عملیات ،شهید ،سردار ،غلامرضاخاکپور ، ,
رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی کربلا را مشق کردند
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در چهار شنبه 11 دی 1392 |

رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی کربلا را مشق کردند

خاطرات روزهای جنگ از زبان یک رزمنده
یک رزمنده سقزی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی کربلا را مشق کردند، گفت: عشق به اسلام و حرکت در مسیر ولایت و رهبری موجب شد که چشم رزمندگان ایران در آن سال‌های جنگ غیر از خدا چیز دیگری نبیند.



شهدای کازرون، داستان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هم پیمان شدن اکثر قریب به اتفاق کشورهای بلوک غرب و شرق و حتی هم پیمانی شوروی با عراق، داستانی است که تا به حال بارها آن را به صورت مختلف از زبان افرادی که از زوایای مختلفی به جنگ می‌نگرند، شنیده‌اید.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: رزمندگان ،دفاع مقدس ،خاطرات ،جنگ تحمیلی ،کربلا ، ,
ماجرای شفای اسیری که قطع نخاع بود
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در شنبه 7 دی 1392 |

ماجرای شفای اسیری که قطع نخاع بود

وقتی داوود را با عکس‌ها رادیولوژی‌اش به بیمارستان موصل برده و به جراح معالج نشان دادند او با عصبانیت داد زده بود که: «مگر دیوانه شده‌اید؟ غیر ممکن است که این عکس‌ها مربوط به داوود باشد!»

 

شهدای کازرون، هر وقت چشم بچه‌ها به «داوود» می‌افتاد، بغض گلویشان را می‌گرفت و سر را به زیر می‌انداختند البته افراد دیگری هم بودند که زخم‌های شدیدی داشتند و حالشان وخیم بود اما هیچ کدام حالشان بدتر از داوود نبود.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: اسیر ،شفا ،قطع نخاع ،بیمارستان ،پزشک ، ,
حمله سراسری ارتش عراق؛ هجوم زمینی + نقشه
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در پنج شنبه 5 دی 1392 |
حمله سراسری ارتش عراق؛ هجوم زمینی + نقشه

در پی حملات گسترده هواپیماهای جنگی ارتش عراق، هجوم زمینی و سراسری این ارتش به سرزمین جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

شهدای کازرون،‌ در پی حملات گسترده هواپیماهای جنگی ارتش عراق، هجوم زمینی و سراسری این ارتش به سرزمین جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: حمله سراسری ارتش عراق؛ هجوم زمینی + نقشه ,
مسافران ملکوت/ به یاد کربلائیان کربلای چهار
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در چهار شنبه 4 دی 1392 |
مسافران ملکوت/ به یاد کربلائیان کربلای چهار

هیهات که دیگر چنین مردانی نیستند و یا اگر هم صاحب دردی از آن شب طوفانی باقی مانده، در میان جنازه های باد کرده از گناه و فروشندگان خدا گم شده اند. دوستان من! از وادی اروند سر بر آورید و به دوستان و همسنگران خود بنگرید.

 

 شهدای کازرون، سجده می کنم بر پروردگارتان برتمام بزرگیتان و اخلاصتان. سلام می کنم بر شما که ملکوت شدید. شما که عاشقانه سرود شهادت را خواندید و پا به منطقه ملکوت گذاشتید و از شط عشق و شهادت با قایقی که به دست فرشتگان الهی هدایت می شد گذشتید.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: مسافران ،ملکوت ،مسافران ملکوت ،کربلائیان ،کربلای چهار ،,
شهید گمنامی که نشان قبرش را برای مادرش فرستاد
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 1 دی 1392 |
 شهید گمنامی که نشان قبرش را برای مادرش فرستاد

من یک درخواست از تو دارم، برو روستای خانوک، من آنجا به اسم "حسین اکبر عرب نژاد" مشهورم، از قول من به پدر و مادرم بگو من دیروز در تهران، در اینجا (قبر سوم) دفن شده ام...

 

 هدای کازرون، "یدالله ایزدی"شخصی پاک‌نیت و متدین و مورد اعتماد است. ساکن روستای کاظم‌آباد کرمان ، مداح اهل‌بیت علیهم السلام و اداره‌کننده هیئت حضرت رقیه (س) است.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: شهید, گمنام, مداح اهل بیت, حضرت رقیه, روستا, ,
13 سال؛ تختی گوشه بیمارستان جایگاه من است
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در دو شنبه 25 آذر 1392 |

13 سال؛ تختی گوشه بیمارستان جایگاه من است

كم كم از حال می‌رفتم چشم‌هایم كم‌سو می‌شدند و خوب نمی‌دیدم، در تمام پوست بدنم احساس سوزش می‌كردم تهوع و استفراغ آزارم می‌داد، متوجه شدم كه پرستاران و پرسنل نقاهتگاه مرا بر روی تختی خواباندند...

 

شهدای کازرون، الهی در جلال رحمانی، در كمال سبحانی، نه محتاج زمانی، نه آرزومند مكانی، نه كس به تو ماند و نه به كسی مانی، پیداست كه در میان جانی  بلكه جان زنده به چیزی است كه تو آنی.

شهدای کازرون

برچسب‌ها: بیمارستان ،شیمیایی ،اتریش ،تهران ،سردشت ،تبریز ،,
لینک دوستان ما
» وب سایت دینی باشگاه صاحب الزمان
» شهداشرمنده ایم
» عنوان لینک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه خون شهدای کازرون و آدرس shk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





درباره وبگاه

به وبلاگ ادامه راه خون شهدای کازرون خوش آمدید
موضوعات وبگاه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون
.: طراحی و کدنویسی قالب : شهدای کازرون :.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد.کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...